Carrefour bijt goed van zich af in een moeilijke distributiesector

Het slagen van het strategisch plan ‘Carrefour 2026’ kan de beurskoers doen opleven

Geplaatst op woensdag 1 maart 2023 om 14:00.

Foto: Alexandros Michailidis / Shutterstock.com

In 2022, een moeilijk jaar voor de distributiesector vanwege de hoge inflatie, heeft het Franse Carrefour beloftes gedaan die aan het begin van dit jaar volledig zijn waargemaakt. De koopkracht van de klanten is beschermd, terwijl tegelijkertijd het bedrijfsmodel werd versterkt. Het management slaagde er tijdig in om de commerciële strategie bij te sturen en nam onder andere maatregelen op het gebied van kostenbesparingen. Carrefour bereikte niet alleen al zijn operationele doelstellingen, inclusief de winst van marktaandeel op al zijn belangrijke markten, maar zag ook de verkopen van de eigen Carrefour-merkproducten groeien. Voeg daar de snelle integratie van (het overgenomen) Grupo BIG in Brazilië en de vooruitgang in de uitwerking van digitale plannen aan toe en het is duidelijk dat Carrefour zich niet heeft laten verrassen door de moeilijke markomstandigheden. Het nieuwe strategisch meerjarenplan ‘Carrefour-2026’ moet ook de toekomstige resultaten een duw in de rug kunnen geven.

Nieuwsgierig naar meer?

Dit artikel is exclusief voor Beursgenoten abonnees. Bent u al abonnee? Log hier in om verder te lezen! Nog geen abonnement? Ontdek hier wat Beursgenoten te bieden heeft.