Sportkledingmerken scoren dit jaar weer goed dankzij EK en Olympische Spelen

Geplaatst op donderdag 11 juli 2024 om 14:00.

Sportliefhebbers kunnen deze zomer hun hart ophalen met een keur aan grote sportevenementen. In Duitsland vindt op het moment van schrijven het Europees Kampioenschap voetbal plaats, terwijl Parijs zich opmaakt voor de Olympische Spelen. De wielerfans staan ondertussen in de startblokken voor de Tour de France, tennisliefhebbers staan te popelen voor Wimbledon en de Formule 1 maakt de komende maanden onder andere een pitstop in Zandvoort. Als belegger kunt u niet alleen genieten van al deze sportieve activiteiten, ook uw beleggingsportefeuille kan profiteren van de strijd die grote sportmerken op de achtergrond van deze evenementen voeren. Bedrijven als Nike en Adidas scoren doorgaans goed in sportieve jaren, terwijl ook kleinere sportkledingmerken steeds meer hun kans grijpen.

Sportevenementen bieden al jarenlang een gigantisch marketingplatform voor bedrijven. Dergelijke grote sport-evenementen brengen immers met zich mee dat er miljarden worden uitgegeven aan marketing en sponsoring. Met name voor gevestigde sportmerken als Nike en Adidas staat er zeker deze sportzomer veel op het spel. Nieuwkomers op de markt voor sportartikelen leggen namelijk druk op het marktaandeel van de gevestigde orde. Voorbeelden hiervan zijn namen als Deckers Outdoor Corporation en On Holding. Welke beleggingskansen liggen hier voor onze leden? 

Gratis

Gratis verder lezen?

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis.

Privacyverklaring
  
Premium

Onbeperkt verder lezen

Premium lid worden?

Probeer direct
en lees meteen verder!
Al abonnee? Log dan in.