Kan nieuwe strategie van BAM beleggers overtuigen?

Geplaatst op vrijdag 19 maart 2021 om 12:30.

De jaarcijfers van BAM over 2020 lieten een wisselend beeld zien. In de tweede helft van het jaar wist het bouwbedrijf zijn ebit en kaspositie te verbeteren, maar daar stond een aanzienlijk verlies en een lagere omzet tegenover. De nieuwe strategie in combinatie met marktherstel moeten het tij doen keren. 

BAM Groep presenteerde halverwege februari zijn jaarcijfers over 2020. Hieruit bleek dat zowel de Nederlandse activiteiten als het onderdeel BAM PPP positief bijdroegen aan het resultaat. Andere onderdelen en met name BAM International stelden daarentegen teleur. De totale omzet over 2020 bedroeg € 6,8 miljard, wat 5,6% lager was dan de jaaromzet van 2019. De eerste zes maanden van 2020 noteerde BAM nog een negatieve ebit van € 113,6 miljoen, maar in de tweede helft verbeterde dit naar een plus van € 167,9 miljoen. Over heel 2020 kwam de ebit uiteindelijk uit op € 34 miljoen. Onder de streep resteerde een nettoverlies van € 122,2 miljoen of € 0,45 per aandeel. Eind december stonden de orderportefeuille en de kaspositie op respectievelijk € 13,8 miljard en € 1,8 miljard. 

Gratis

Gratis verder lezen?

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis.

Privacyverklaring
  
Premium

Onbeperkt verder lezen

Premium lid worden?

Probeer direct
en lees meteen verder!
Al abonnee? Log dan in.