Geplaatst op vrijdag 14 maart 2025 om 14:00.
Adyen lijkt een witte raaf in een sector die al geruime tijd worstelt met tegenvallende prestaties en lage waarderingen. Het Nederlandse fintechbedrijf bewijst dat innovatie en geografische expansie nog steeds de sleutels zijn tot buitengewone groei.
Over heel 2024 steeg de omzet van Adyen op jaarbasis met 23% naar € 1,08 miljard en nam het transactievolume met 33% toe naar € 1.286 miljard. In de tweede helft van het jaar was er sprake van een versnelling van de omzetgroei en steeg het transactievolume met 22% naar € 666,4 miljard, wat vooral te danken was aan de EMEA-regio waar de omzet met 27% steeg naar € 625,4 miljoen. Het bedrijf breidde zijn klantenbestand uit met onder andere samenwerkingen met Intuit, het technologieplatform achter Mailchimp en QuickBooks, en Credit Karma. De ebitda verbeterde over heel 2024 met 35% naar € 569,2 miljoen en de ebidta-marge bedroeg 53%. Deze resultaten leidden tot een nettowinst van € 925,2 miljoen, 32% meer dan over 2023. De vrije kasstroom steeg met 34% naar € 859,8 miljoen.
Gratis verder lezen?
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis.
Onbeperkt verder lezen
Premium lid worden?